Мой сайт
Сейсенбі, 20.11.2018, 20:25
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Главная » 2009 » Қаңтар » 3 » Эмоционалдық тәуелділіктен құтылу жолдары
Эмоционалдық тәуелділіктен құтылу жолдары
20:29
 
Эмоционалдық тәуелділіктен жапа шегетін адам өзіне-өзі немен көмектесе алады? Мұндай жағдайда оңтайлы негізгі ұсыныстар мыналар:

1.       Сіз өз денсаулығыңызға (жани және тәни) келтіретін зиянды саналы ұғыңыз. Атап көрсеткім келеді: зиянды сізге сіздің партнеріңіз емес, сіздің өзіңіз өзіңізге осылайша қарауға ерік беріп жасайсыз.

2.       Өз құндылығыңызды саналы ұғыңыз, мойындаңыз, өйткені сіздің партнеріңіз сізге өте қымбат, қатынасты көбірек көңіл мен махаббат алатындай етіп қайта құруды байқап көріңіз. Бұл үшін сізге ең алдымен өз құндылықтарыңызды санадан өткізу және көңіл бөлу белгілерін алуды үйрену қажет болады. Сіз бұл жөнінде партнерге өтініш айта аласыз (мінез-құлқыңызбен, сөздеріңізбен), кемсініп өтіну емес, өз ар-ұжданыңызды сақтай отырып.  Көңіл қою белгілерін қанағаттанумен қабылдаңыз: олар сіздің өзіңізге деген жақсы қатынасыңызды бекітетін болсын, қарсылық білдіргенде қайғырмаңыз, ұнжырғаңыз түспесін: қарсылық өзіндік бағалауды төмендету үшін себеп емес. Өз кезегінде сіздің партнеріңіз де дәл сізді таңдап алғандығын еске түсіріңіз. Сіздің қандай абыройыңыз ол үшін ерекше маңызды болып шыққанын одан сұраңыз. Одан өзіңіз алғыңыз келген және ол сізге көрсетуге дайын көмек жөнінде сұраудан ұялмаңыз; бұл көмекті оның сіз жөніндегі  қамқорлық көрінісі ретінде қабылдаңыз. Алғыс білдіруді ұмытпаңыз. Қол жеткен теңдікті қатынаста бекітіңіз.

3.       Егер сіздің партнеріңіз ол сіз жұмсаған күш-жігерге қарамай тең құқылы қатынасқа дайын болмаса, сіз бойынша қатал немесе бей-жай болып қалса, ойланыңыз: онымен қоштасудың мерзімі келген жоқ па деп. Көбіне осы кезеңде партнердің «Ал енді сен кімге керексің?» деген көзімен, кейде нығарланатын балалық тәрізді өңменнен өтер жалғыздық қорқынышы пайда болады. Өзіндік құндылықты оймен сезіну сізге бұл қорқынышты жеңуге көмектеседі. Адам кез-келген жаста рухани жақындыққа негізделген қатынасқа енуге бейім. Сіздің құштар нысаныңызбен қатынас басқа адамдармен қатынасқа кедергі келтірмейтіні жөнінде ойланыңыз (көбіне дәл осылай болады).

4.       Басқа адамдармен достық, туыстық, іскерлік қатынастарды бекітіңіз немесе кеңейтіңіз. Олар өз құндылығын иеленеді. Бұл адамдардың бірі немесе бірнешеуі кейінірек сіз үшін шындығында нағыз туыс және ардақты болып қалуы ғажап емес.

5.       Өз беттілікке ұмтылыңыз. Көбіне эмоционалдық тәуелділіктің болуын сан алуан ішкі және сыртқы факторлар демейді. Тәуелділіктің ішкілеріне мыналар жатады. Мысалы, шешім қабылдаудағы қиындықтар немесе қатынас жағдайында туындайтын қорқыныш; сыртқыларына – қаржылық (өз жалақысының болмауы немесе тапшылығы) немесе тұрмыстық (ауыстыру мүмкін емес пәтерде бірлесіп тұру). Өмірдің әр түрлі аумағында (сфераларында) сіз барынша өз бетінше және табысты болған сайын сізге эмоционалдық тәуелділіктен арылу жеңілірек болады.

6.       Алғыс сезімін білдіріңіз. Кешіруді үйреніңіз. Өткендерді жани ауыртпалықсыз, бұл  бұрынғы да жақсы нәрсені алғыс айта отырып сіздің реніштеріңіз еріп кеткендей сезінетінсіз, сіз бұрынғыдан күштірек және бақыттырақ болғаныңызды еске түсіретін күн туады.

Эмоционалдық тәуелділіктен жапа шегетін адам өзіне-өзі немен көмектесе алады? Мұндай жағдайда оңтайлы негізгі ұсыныстар мыналар:

7.       Сіз өз денсаулығыңызға (жани және тәни) келтіретін зиянды саналы ұғыңыз. Атап көрсеткім келеді: зиянды сізге сіздің партнеріңіз емес, сіздің өзіңіз өзіңізге осылайша қарауға ерік беріп жасайсыз.

8.       Өз құндылығыңызды саналы ұғыңыз, мойындаңыз, өйткені сіздің партнеріңіз сізге өте қымбат, қатынасты көбірек көңіл мен махаббат алатындай етіп қайта құруды байқап көріңіз. Бұл үшін сізге ең алдымен өз құндылықтарыңызды санадан өткізу және көңіл бөлу белгілерін алуды үйрену қажет болады. Сіз бұл жөнінде партнерге өтініш айта аласыз (мінез-құлқыңызбен, сөздеріңізбен), кемсініп өтіну емес, өз ар-ұжданыңызды сақтай отырып.  Көңіл қою белгілерін қанағаттанумен қабылдаңыз: олар сіздің өзіңізге деген жақсы қатынасыңызды бекітетін болсын, қарсылық білдіргенде қайғырмаңыз, ұнжырғаңыз түспесін: қарсылық өзіндік бағалауды төмендету үшін себеп емес. Өз кезегінде сіздің партнеріңіз де дәл сізді таңдап алғандығын еске түсіріңіз. Сіздің қандай абыройыңыз ол үшін ерекше маңызды болып шыққанын одан сұраңыз. Одан өзіңіз алғыңыз келген және ол сізге көрсетуге дайын көмек жөнінде сұраудан ұялмаңыз; бұл көмекті оның сіз жөніндегі  қамқорлық көрінісі ретінде қабылдаңыз. Алғыс білдіруді ұмытпаңыз. Қол жеткен теңдікті қатынаста бекітіңіз.

9.       Егер сіздің партнеріңіз ол сіз жұмсаған күш-жігерге қарамай тең құқылы қатынасқа дайын болмаса, сіз бойынша қатал немесе бей-жай болып қалса, ойланыңыз: онымен қоштасудың мерзімі келген жоқ па деп. Көбіне осы кезеңде партнердің «Ал енді сен кімге керексің?» деген көзімен, кейде нығарланатын балалық тәрізді өңменнен өтер жалғыздық қорқынышы пайда болады. Өзіндік құндылықты оймен сезіну сізге бұл қорқынышты жеңуге көмектеседі. Адам кез-келген жаста рухани жақындыққа негізделген қатынасқа енуге бейім. Сіздің құштар нысаныңызбен қатынас басқа адамдармен қатынасқа кедергі келтірмейтіні жөнінде ойланыңыз (көбіне дәл осылай болады).

10.    Басқа адамдармен достық, туыстық, іскерлік қатынастарды бекітіңіз немесе кеңейтіңіз. Олар өз құндылығын иеленеді. Бұл адамдардың бірі немесе бірнешеуі кейінірек сіз үшін шындығында нағыз туыс және ардақты болып қалуы ғажап емес.

11.    Өз беттілікке ұмтылыңыз. Көбіне эмоционалдық тәуелділіктің болуын сан алуан ішкі және сыртқы факторлар демейді. Тәуелділіктің ішкілеріне мыналар жатады. Мысалы, шешім қабылдаудағы қиындықтар немесе қатынас жағдайында туындайтын қорқыныш; сыртқыларына – қаржылық (өз жалақысының болмауы немесе тапшылығы) немесе тұрмыстық (ауыстыру мүмкін емес пәтерде бірлесіп тұру). Өмірдің әр түрлі аумағында (сфераларында) сіз барынша өз бетінше және табысты болған сайын сізге эмоционалдық тәуелділіктен арылу жеңілірек болады.

12.    Алғыс сезімін білдіріңіз. Кешіруді үйреніңіз. Өткендерді жани ауыртпалықсыз, бұл  бұрынғы да жақсы нәрсені алғыс айта отырып сіздің реніштеріңіз еріп кеткендей сезінетінсіз, сіз бұрынғыдан күштірек және бақыттырақ болғаныңызды еске түсіретін күн туады.

 

Е.А.Некрасованың «Психотерапия бойынша қысқаша анықтамалық» кітабынан үзінді.

 

                        http://qazpsi.ucoz.kz/  сайтынан

Просмотров: 2176 | Добавил: qazpsi | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа

Календарь новостей
«  Қаңтар 2009  »
ДсСсСрБсЖмСбЖс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Барлығы онлайн: 1
Қонақтар: 1
Қолданушылар: 0

Copyright MyCorp © 2018 Конструктор сайтов - uCoz