Мой сайт
Сенбі, 21.07.2018, 05:16
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Главная » 2009 » Қараша » 16 » Кроссмәдени психотерапияның кезекті мәселелері
Кроссмәдени психотерапияның кезекті мәселелері
19:48
 
 
Осы мақаланың мақсаты психолог пен психотерапевтің практикалық қызметінің біршама маңызды этнопсихологиялық аспектілерін міндеттендіру.
Этнопсихологиялық эмперикалық зерттеудегі біздің тәжірибе, сондай-ақ жаттықтырушы психолог ретіндегі практикалық қызметіміз ұлтаралық қатынастар туралы мәселе қазіргі кезде әр адамның күнделікті мәселесіне айналып кеткендігі туралы теориялық тұжырым жасауға мүмкіндік берді.
Психотерапияның этнопсихологиялық аспектілеріне мына тақырыптар жатқызылуы мүмкін: 1. Терапевт-пациент жұбының этникалық ерекшелігін қатысты. 2. Пациенттің этникалық жатуына байланысты /М.Тимофеева,1999/
Осы ретте батыстық психотерапевше басқа этномәдени ортаға қаншалықты сәйкес келеді деген сұрақ туындайды. Осы мәселе бойынша этнопсихологиядағы етік және есік деген тәсілдерге сәйкес келетін диаметралды қарама-қарсы екі көзқарас дәстүрлі түрде бар. Бір көзқарас батыстық психотерапия кез-келген мәдениетке ыңғайлы әмбебап келеді дегенге негізделген, екінші көзқарас әр мәдениет өзінше әмбебап және адам табиғаты туралы ешқандай ортақ түсінік болуы мүмкін емес дегенге салды.
Қатысушылардың этникалық жатуының әр-түрлі үйлесуінде психотерапияның жүру ерекшеліктері қандай. Осы диада қалай таңда таңдалу керек және қандай жағдайда олар табыста қызмет етеді. Осы сұрақтар америкалық әдебиеттерде белсенді түрде талқыланады.Онда ешқандай екі адамда бірдей мәдени негіз болуы мумкін емес. Осыған сәйкес , барлық терапевтік қатынастар үлкен және кіші дәрежеде кросс-мәдени болып табынады деген пікір үстемдік етеді. Ж.Воль осы ойда дамыта келе, барлық психотерапия кросс-мәдени дейді, және осы кросс-мәденилікті жою, жалпы тілді табу, ортақ метафора мен құндылықтарды табу кез-келген терапевтік процесстің ажырамас бөлігі.
Этникалық жатуымен байланысты болатын адамның психологиялық мәселелері контидумға орналасуы мүмкін, оның бір полюсінде адамның кейбір этникалық топ жату фактісімен толықтай негізделген мәселелер, екінші полюсінде терең ішкі мәселелер болады. Ол мәселелердің ішінде жеке тахихпен анықталатын этникалық етенелестіктің қалыптасуы да бар. Мәселелердің континуумда орналасу күйіне сәйкес оларды шешудің психологиялық көмектің акватты тәсілдерін де орнатуға болады.
Бір полюстің мысалы ретінде бөтен ұлттық ортадағы және полиэтникалық ортадағы адам бола алар еді. Бұл жағдайдағы көмектің адекватты тәсілі мәдени ассимлятор бола алады.
Екінші полюстің мысалы – ата-анасы әр түрлі этникалық топқа жататын адам, ол бала кезінен ата-анасының біреуін және соның жағының туысқандарын ерекше жақсы көреді, ал сыртқы жағынан екіншісіне ұқсаған олармен жұмыс жасау үшін терең психотерапиялар қолдану қажет.
С.Бекнердің пікірінше индевид үшін мәдени аралық байланыстың мүмкін болар нәтижесі бар.
1. Өз мәдениетін лақтырып бөтен мәдениетті таңдайды – қашқын
2. Бөтен мәдениетті лақтырады, өз мәдениетінің құндылығын еселейді – шавинист
3. Екі мәдениет арасында өзгермелі болып жүреді маргинал. Тұлға үшін бұгың нәтижесі - тұлғаішілік жанжал, етенелестігінде шатасу, екі мәдениеттің талабын қанағаттандыра алмау.
4. Екі мәдениетті де синтездеуші Делдал – жанжалсыз биэтникалық.
Т.Тимофеевтің пікірінше, екі мәдениетке жататын әр адам санасыз деңгейде не істемесе де маргинал болып қалады.
Р.Шехтер бұдан да күшті мақала кептірген мен сенімділігін, әркімнің өзінің мәдени жанжалы болады, әр адам маргиналдықтың қандай да бір формасын бастан кешірген.
Негізі: Шоманбаева А.О.,09 там 2008
http://www.eippp.kz/ сайтынан
Просмотров: 1656 | Добавил: qazpsi | Рейтинг: 4.0/1 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа

Календарь новостей
«  Қараша 2009  »
ДсСсСрБсЖмСбЖс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Барлығы онлайн: 1
Қонақтар: 1
Қолданушылар: 0

Copyright MyCorp © 2018 Конструктор сайтов - uCoz